2024年3月28日木曜日

Stephanie Kelton, in conversation with Steven Hail, March 2024

https://youtu.be/wTctFKP6_Do

文字起こし hi I'm Steven hail I'm the academic director of The Graduate certificate graduate diploma and master's degree in the economics of sustainability of modern money lab and torren University Australia and I'm joined today by Stephanie Kelton who is Professor of economics and public policy at Stony Brook University in Long Island author of the 2020 New York Times bestseller the deficit myth former Chief Economist on the Senate budget committee in Washington DC and many other things too welcome Stephanie thank you your book and your blog have been hugely influential in the last few years including with our students how did we come to know each other well I think we got to know one another well uh when I was here in January of 2020 at your invitation really I mean I was the hardcour visiting professor and I think I got to spend almost 2 weeks in Adelaide and I was finishing up the book and I think that you and I spent a little bit of time working through one of the chapters that I was sort of struggling to edit and get back to the Publishers so that they could actually have the final manuscript and I think that that's where we got to know one another the best yeah and we ran a conference here at the time with I think over 400 people at the conference and indirectly that conference LED on to us talking to torren University and devising this program which we been running out for 2 years with your support it's great to have you as a adjunct or honorary professor at the University and it's been great to have you um involved in a couple of events with our students in the last couple of years I think our program is the only one in the world definitely as far as online programs is concerned where Modern monetary theory is either the basis of or at least influences every subject in the program and I think that's important do you agree what you've done stepen honestly is beyond what I ever would have imagined and I taught for many years at a university where we had lots of mmt economists but the whole of the program wasn't really infused with mmt and this is I mean you've taken this to a whole another level here and it's really inspiring to watch what you've done and to see the enthusiasm you got students from all over the world and I know that many of them have to join sometimes they they join in real time and it might be two or three o'clock in the morning and they want to be sure that they're there for the live portion of uh some interaction with some of the incredible faculty that you have so I'm just thrilled to see you know what you've built and continue to build with torren University oh thank you very much Stephanie I should add that they don't have to be up at 3:00 a.m. we run everything twice but we have several students who come to both live webinars in the subject they're doing at the so they do they get up in the middle get enough absolutely right yes yes we have uh some people you know quite well teaching for a Scott for Wilder John Harvey Eric Dean um not to mention me do you think these are good people to study with well they're great people to study I know what you're going to say ask you anyway some of them are my former colleagues Scott F Wilder was a former colleague ER Dean was student of ours John Harvey is so incredible that I invite him to guest lecture in a course that I teach so when I'm handpicking people that I think are outstanding in the classroom that bring something that I think is important that I want my students to hear these are the kinds of people that I pick and sometimes I only get a one-off lecture and you get a whole course out of some of them so it's really remarkable yeah we've been very fortunate in who we've been able to have join in the program it's been great to have them uh we have two themes I suppose going through the master's degree mmt is one of them the other one is environmental sustainability how do they fit together well it's really difficult to imagine doing one without the other really to do economics well I think is to recognize uh some of the insights that mmt has long emphasized which are you know real resource constraints and inflation limits and so forth but really truly building in the ecological constraints and helping people appreciate why it's important to do that why you can't just sort of passively mention that one must pay attention to things like planetary boundaries and then move along but to really do that kind of Deep dive and to properly integrate that into a macroeconomic framework is creating an offering that I don't think exists anywhere else in the world why are you in adelite at the moment well we're here to to bring this film this documentary uh which is in a sense a the story of mmt in many ways it's called finding the money and we're screening it in major cities all across the country for the next 10 days or so and I think it got started even before I arrived you know this is a a film that tells the story of the kind of rise to prominence of mmt where did this framework come from how did it kind of Catch Fire what does it offer us by way of you know giving us new ways to think about some big things especially the way we think about the capacity of the government to spend money the mechanics of government Finance where does money come from how does it all work um why do we pay taxes and should we worry about things like deficits and the debt this film addresses all of those questions and answers them in ways that really run counter to just about everything we've been taught to believe and so I think it's been exciting for audiences to sit through this and sort of have their minds blown but I think what they come away with is almost a sense of well of course right it seems so intuitive once it's laid out for you so that's why I'm here and I'm hoping that you know this will advance the debate that we have over you know what we can actually afford to do as a nation in ways that you know ship the conversation open up some space for us to think more ambitiously about what we're capable of and to stop having the wrong debate stop arguing about the wrong things and get focused on what really matters so we're not saying that there are no limits on government spending no we're not saying there are no limits we're saying the limits are there and they're real and we have to pay attention to them we have to respect the real limits capacity constraints in our economy there's inflation that you have to worry about their ecological and planetary boundaries but the things we've been taught to worry about the number that pops out of the budget box at the end of each year the size of the national debt um those are kind of distractions from the things that really matter and that's what the film tries to get across there's there is at least one famous economist in the film who says that you say um deficit spending can be a problem because of the inflation constraint because of the a real resource constraint we say that deficit spending is a problem because of issues to do with what we call fiscal sustainab ability and the ratio of the national debt to GDP rising over time and those two things get us to roughly the same place so that the issue doesn't really matter now we we don't agree with those people why the person you're referring to has worried about deficits and debt for a long time and in fact pushed uh was part of the Obama Administration he was an economic uh adviser to the president and at the time was pushing deficit reduction not because he was worried about inflation but because he was worried about the deficit per se and so it doesn't get you to roughly the same place in fact where it got us was to a long period where the government was pursuing the administration a Democratic president and his administration were pursuing austerity for the sake of trying to achieve a smaller deficit not because they were worried about inflation so I would argue that we got really poor economic policy during those years and that it cost us in many ways it cost Society we had a much more sluggish recovery from the global financial crisis the Great Recession we could have done so much more to repair the damage that had been done but instead we you know pivoted to austerity and we had what basically amounted to a lost decade and we had much the same thing in Australia right so you could tell precisely the same story yeah H um it's no secret that you've signed on to write another book can you tell us anything about about it at all or perhaps when we can expect it to come out well I'm not expecting you to tell us the title or exactly what is it uh another addition of the deficit myth or will it be something different well it has to be something different but it is in some ways a continuation of that story and I do kind of like the myth mythbusting I I think there are still a lot of things that we get wrong and some of the lessons that uh unfortunately I think have been learned in the wake of the policy response to co need to be addressed and straightened out um before we get ourselves into real trouble so the next book will take me probably a year and a half to write I've just uh signed a contract for publishing that next book so I've got a lot of work to do late 2025 maybe people can look for that early 2026 Maybe what we're pushing for really is nothing short of a paradigm shift in macroeconomics and in framing Economic Policy issues generally that's not going to be easy to bring about well no there's a lot of resistance a lot of entrenched interests uh you know how the academy Works economists are uh very protective of their domain and the sort of big boys like to have conversations among themselves and often not invite folks who have a very different way of thinking about things to be part of the conversation they prefer to interact with people who differ at the margins whereas we come essentially with a completely different macroeconomic framework a different Paradigm so it's more difficult in some ways to have conversations with us because we see the world so differently and so you have to kind of elbow your way in to to have a a place in some of these debates and I think we've been pretty successful at that so far but you you have to keep going sometimes it's two steps forward one step back well you've been hugely successful and the deficit myth was on the New York Times best bestseller list it must have been the bestselling economics book in 2020 I'm very very blessed to have seen that book do as well as it did and you know it's funny because it's been adopted not just uh by economists there people who teach and adopt the book and use it in their classrooms and I love that but I get emails from high school teach who use it I get emails from history professors sociology professors political science professors social people who teach social work and I show up with you know in the zoom and I go meet with the students if they're uh using the book but the the reward is not just that which is hugely rewarding but just how accessible the book has been to to lay people with no background in economics who you know you see a book with the titled the deficit myth well who in the world wants to read about budget deficits but somehow people really want to understand they want to understand what it is that people are constantly harping on about uh on television and radio programs and so forth you know as long as people are banging on about you know debt deficits and all of that sort of stuff people will be looking for a book like that to help them make sense of things well I know we were largely ignored um or at least I was in Australia until you came last time in January 2020 and then the deficit myth came out and then after that we got invitations from commercial Banks and investment Banks and Torrens were kind enough to agree for for us to run this program that book and your work generally has been the biggest inspiration for what we've been doing and we're very grateful and it's great that you're an Adjunct professor or honorary professor at torren and it's been terrific having you talk to our students the last couple of years and and I hope you'll go on doing that in the future I sure I sure will your students are um among the most dedicated that I've interacted with they're here and they know why they're here they know why they're signing up for these courses and so you have the luxury of getting to teach to students who actually want to be there every single day that they log in and um I couldn't wish you better success and I know that the program is just going to continue to attract more and more students so hugely um proud of what you're you're doing here thanks very much Stephanie you're welcome thank you.  
文字起こし



0:00hi I'm Steven hail I'm the academic
0:02director of The Graduate certificate
0:04graduate diploma and master's degree in
0:07the economics of sustainability of
0:09modern money lab and torren University
0:11Australia and I'm joined today by
0:14Stephanie Kelton who is Professor of
0:17economics and public policy at Stony
0:19Brook University in Long Island author
0:22of the 2020 New York Times bestseller
0:25the deficit myth former Chief Economist
0:28on the Senate budget committee in
0:30Washington DC and many other things too
0:34welcome Stephanie thank you your book
0:36and your blog have been hugely
0:38influential in the last few years
0:40including with our
0:42students how did we come to know each
0:45other well I think we got to know one
0:47another well uh when I was here in
0:51January of 2020 at your invitation
0:53really I mean I was the hardcour
0:56visiting professor and I think I got to
0:58spend almost 2 weeks in Adelaide and I
1:01was finishing up the book and I think
1:03that you and I spent a little bit of
1:04time working through one of the chapters
1:07that I was sort of struggling to edit
1:09and get back to the Publishers so that
1:11they could actually have the final
1:12manuscript and I think that that's where
1:14we got to know one another the best yeah
1:16and we ran a conference here at the time
1:18with I think over 400 people at the
1:22conference and indirectly that
1:24conference LED on to us talking to
1:26torren University and devising this
1:28program which we been running out for 2
1:30years with your support it's great to
1:33have you as a adjunct or honorary
1:35professor at the University and it's
1:37been great to have you um involved in a
1:39couple of events with our students in
1:41the last couple of years I think our
1:44program is the only one in the world
1:48definitely as far as online programs is
1:49concerned where Modern monetary theory
1:52is either the basis of or at least
1:55influences every subject in the program
1:59and I think that's important do you
2:01agree what you've done stepen honestly
2:04is beyond what I ever would have
2:07imagined and I taught for many years at
2:10a university where we had lots of mmt
2:12economists but the whole of the program
2:15wasn't really infused with mmt and this
2:19is I mean you've taken this to a whole
2:22another level here and it's really
2:25inspiring to watch what you've done and
2:27to see the enthusiasm you got students
2:30from all over the world and I know that
2:32many of them have to join sometimes they
2:34they join in real time and it might be
2:37two or three o'clock in the morning and
2:39they want to be sure that they're there
2:41for the live portion of uh some
2:43interaction with some of the incredible
2:45faculty that you have so I'm just
2:48thrilled to see you know what you've
2:50built and continue to build with torren
2:52University oh thank you very much
2:54Stephanie I should add that they don't
2:56have to be up at 3:00 a.m. we run
2:59everything twice
3:00but we have several students who come to
3:03both live webinars in the subject
3:05they're doing at the so they do they get
3:07up in the middle get enough absolutely
3:10right yes yes we have uh some people you
3:13know quite well teaching for a Scott for
3:15Wilder John Harvey Eric Dean um not to
3:18mention me do you think these are good
3:20people to study with well they're great
3:22people to study I know what you're going
3:24to say ask you anyway some of them are
3:26my former colleagues Scott F Wilder was
3:28a former colleague ER Dean was student
3:30of ours John Harvey is so incredible
3:32that I invite him to guest lecture in a
3:35course that I teach so when I'm
3:37handpicking people that I think are
3:40outstanding in the classroom that bring
3:42something that I think is important that
3:43I want my students to hear these are the
3:46kinds of people that I pick and
3:48sometimes I only get a one-off lecture
3:49and you get a whole course out of some
3:51of them so it's really remarkable yeah
3:53we've been very fortunate in who we've
3:55been able to have join in the program
3:57it's been great to have them uh we have
4:00two themes I suppose going through the
4:01master's degree mmt is one of them the
4:04other one is environmental
4:05sustainability how do they fit together
4:08well it's really difficult to imagine
4:10doing one without the other really to do
4:14economics well I think is to recognize
4:18uh some of the insights that mmt has
4:20long emphasized which are you know real
4:24resource constraints and inflation
4:26limits and so forth but really truly
4:29building in
4:30the ecological constraints and helping
4:32people appreciate why it's important to
4:35do that why you can't just sort of
4:38passively mention that one must pay
4:41attention to things like planetary
4:42boundaries and then move along but to
4:44really do that kind of Deep dive and to
4:47properly integrate that into a
4:49macroeconomic framework is creating an
4:52offering that I don't think exists
4:54anywhere else in the world why are you
4:56in adelite at the moment well we're here
4:59to to bring this film this documentary
5:03uh which is in a sense a the story of
5:05mmt in many ways it's called finding the
5:07money and we're screening it in major
5:11cities all across the country for the
5:12next 10 days or so and I think it got
5:15started even before I arrived you know
5:17this is a a film that tells the story of
5:21the kind of rise to prominence of mmt
5:24where did this framework come from how
5:25did it kind of Catch Fire what does it
5:28offer us by way of you know giving us
5:31new ways to think about some big things
5:34especially the way we think about the
5:36capacity of the government to spend
5:38money the mechanics of government
5:40Finance where does money come from how
5:42does it all work um why do we pay taxes
5:45and should we worry about things like
5:47deficits and the debt this film
5:49addresses all of those questions and
5:52answers them in ways that really run
5:55counter to just about everything we've
5:57been taught to believe and so I think
5:59it's been exciting for audiences to sit
6:02through this and sort of have their
6:03minds blown but I think what they come
6:06away with is almost a sense of well of
6:09course right it seems so intuitive once
6:12it's laid out for you so that's why I'm
6:15here and I'm hoping that you know this
6:16will advance the debate that we have
6:20over you know what we can actually
6:22afford to do as a nation in ways that
6:26you know ship the conversation open up
6:28some space for us to think more
6:30ambitiously about what we're capable of
6:33and to stop having the wrong debate stop
6:35arguing about the wrong things and get
6:37focused on what really matters so we're
6:39not saying that there are no limits on
6:41government spending no we're not saying
6:43there are no limits we're saying the
6:44limits are there and they're real and we
6:46have to pay attention to them we have to
6:48respect the real limits capacity
6:50constraints in our economy there's
6:52inflation that you have to worry about
6:54their ecological and planetary
6:55boundaries but the things we've been
6:57taught to worry about the number that
6:59pops out of the budget box at the end of
7:01each year the size of the national debt
7:04um those are kind of distractions from
7:07the things that really matter and that's
7:09what the film tries to get across
7:11there's there is at least one famous
7:13economist in the film who says that you
7:16say um deficit spending can be a problem
7:19because of the inflation constraint
7:21because of the a real resource
7:22constraint we say that deficit spending
7:25is a problem because of issues to do
7:27with what we call fiscal sustainab
7:29ability and the ratio of the national
7:32debt to GDP rising over time and those
7:35two things get us to roughly the same
7:37place so that the issue doesn't really
7:38matter now we we don't agree with those
7:41people why the person you're referring
7:44to has worried about deficits and debt
7:46for a long time and in fact pushed uh
7:49was part of the Obama Administration he
7:52was an economic uh adviser to the
7:54president and at the time was pushing
7:57deficit reduction not because he was
7:59worried about inflation but because he
8:01was worried about the deficit per se and
8:04so it doesn't get you to roughly the
8:06same place in fact where it got us was
8:08to a long period where the government
8:11was pursuing the administration a
8:13Democratic president and his
8:15administration were pursuing austerity
8:18for the sake of trying to achieve a
8:21smaller deficit not because they were
8:23worried about inflation so I would argue
8:26that we got really poor economic policy
8:30during those years and that it cost us
8:33in many ways it cost Society we had a
8:36much more sluggish recovery from the
8:39global financial crisis the Great
8:40Recession we could have done so much
8:43more to repair the damage that had been
8:46done but instead we you know pivoted to
8:50austerity and we had what basically
8:52amounted to a lost decade and we had
8:55much the same thing in Australia right
8:56so you could tell precisely the same
8:58story yeah
9:00H um it's no secret that you've signed
9:03on to write another
9:04book can you tell us anything about
9:07about it at all or perhaps when we can
9:09expect it to come out well I'm not
9:11expecting you to tell us the title or
9:13exactly what is it uh another addition
9:16of the deficit myth or will it be
9:17something different well it has to be
9:19something different but it is in some
9:21ways a continuation of that story and I
9:25do kind of like the myth mythbusting I I
9:29think there are still a lot of things
9:31that we get wrong and some of the
9:33lessons that uh unfortunately I think
9:35have been learned in the wake of the
9:37policy response to co need to be
9:40addressed and straightened out um before
9:42we get ourselves into real trouble so
9:45the next book will take me probably a
9:47year and a half to write I've just uh
9:50signed a contract for publishing that
9:52next book so I've got a lot of work to
9:54do late 2025 maybe people can look for
9:57that early 2026 Maybe
9:59what we're pushing for really is nothing
10:01short of a paradigm shift in
10:03macroeconomics and in framing Economic
10:06Policy issues generally that's not going
10:08to be easy to bring about well no
10:11there's a lot of resistance a lot of
10:13entrenched interests uh you know how the
10:16academy Works economists are uh very
10:19protective of their domain and the sort
10:22of big boys like to have conversations
10:24among themselves and often not invite
10:27folks who have a very different way of
10:30thinking about things to be part of the
10:32conversation they prefer to interact
10:34with people who differ at the margins
10:36whereas we come essentially with a
10:38completely different macroeconomic
10:41framework a different Paradigm so it's
10:43more difficult in some ways to have
10:45conversations with us because we see the
10:47world so differently and so you have to
10:51kind of elbow your way in to to have a a
10:55place in some of these debates and I
10:57think we've been pretty successful at
10:59that so far but you you have to keep
11:01going sometimes it's two steps forward
11:02one step back well you've been hugely
11:04successful and the deficit myth was on
11:07the New York Times best bestseller list
11:09it must have been the bestselling
11:10economics book in 2020 I'm very very
11:14blessed to have seen that book do as
11:17well as it did and you know it's funny
11:19because it's been adopted not just uh by
11:22economists there people who teach and
11:24adopt the book and use it in their
11:25classrooms and I love that but I get
11:27emails from high school teach who use it
11:30I get emails from history professors
11:32sociology professors political science
11:34professors social people who teach
11:36social work and I show up with you know
11:38in the zoom and I go meet with the
11:39students if they're uh using the book
11:42but the the reward is not just that
11:45which is hugely rewarding but just how
11:47accessible the book has been to to lay
11:50people with no background in economics
11:52who you know you see a book with the
11:54titled the deficit myth well who in the
11:56world wants to read about budget
11:57deficits but somehow people really want
12:00to understand they want to understand
12:02what it is that people are constantly
12:04harping on about uh on television and
12:07radio programs and so forth you know as
12:10long as people are banging on about you
12:13know debt deficits and all of that sort
12:16of stuff people will be looking for a
12:18book like that to help them make sense
12:20of things well I know we were largely
12:22ignored um or at least I was in
12:24Australia until you came last time in
12:27January 2020 and then the deficit myth
12:29came out and then after that we got
12:33invitations from commercial Banks and
12:35investment Banks and Torrens were kind
12:38enough to agree for for us to run this
12:41program that book and your work
12:43generally has been the biggest
12:46inspiration for what we've been doing
12:49and we're very grateful and it's great
12:51that you're an Adjunct professor or
12:53honorary professor at torren and it's
12:55been terrific having you talk to our
12:57students the last couple of years and
12:59and I hope you'll go on doing that in
13:00the future I sure I sure will your
13:03students are um among the most dedicated
13:06that I've interacted with they're here
13:08and they know why they're here they know
13:10why they're signing up for these courses
13:12and so you have the luxury of getting to
13:14teach to students who actually want to
13:16be there every single day that they log
13:18in and um I couldn't wish you better
13:21success and I know that the program is
13:23just going to continue to attract more
13:25and more students so hugely um proud of
13:29what you're you're doing here thanks
13:31very much Stephanie you're welcome thank
13:38you




文字起こし こんにちは、私はスティーブン・ヘイルです。私はモダン・マネー・ラボとトーレン大学オーストラリアの持続可能性の経済学の大学院修了証書および修士号の学術ディレクターであり、今日は経済学教授のステファニー・ケルトンが参加します。ロングアイランドのストーニーブルック大学で公共政策と公共政策を学ぶ 2020年のニューヨーク・タイムズベストセラー「赤字神話」の著者 ワシントンDCの上院予算委員会の元チーフエコノミスト、その他多くのことも歓迎します ステファニー、ありがとう、あなたの本とあなたのブログは多大な影響力を持っています学生たちも含めてここ数年で、私たちはどのようにしてお互いのことをよく知るようになったのでしょう お互いのことをよく知ることができたと思います えー、2020年の1月にあなたの招待でここに来たとき、本当に私は熱心な客員教授でした、そして私は私はアデレードでほぼ 2 週間を過ごさなければならなかったと思います、そして私は本を仕上げていました、そしてあなたと私は私が編集して出版社に戻るのに苦労していた章の 1 つに少し時間を費やしたと思いますそれで、彼らは実際に最終原稿を手に入れることができました。そこで私たちがお互いを最もよく知ることができた場所だったと思います。そう、当時私たちはここでカンファレンスを開催しました。そのカンファレンスには400人以上が参加していたと思います。そして、そのカンファレンスが間接的に私たちに向けられたのです。トーレン大学と話し合ってこのプログラムを考案し、皆さんの支援で2年間続けてきました。あなたを大学の非常勤教授または名誉教授として迎えることができてとてもうれしく思います。また、学生たちといくつかのイベントに参加してもらえてとてもうれしかったですここ数年、現代貨幣理論がプログラムのすべての主題の基礎であるか、少なくとも影響を与えているオンライン プログラムに関する限り、私たちのプログラムは間違いなく世界で唯一のプログラムだと思います。それは重要だと思いますが、いかがですか同意します、
スティーブン、正直に言って、あなたがやったことは私が想像していた以上のもので、私はMMTの経済学者がたくさんいる大学で長年教えていましたが、プログラム全体にはMMTがあまり注入されていませんでした、そしてこれは私が言いたいことですあなたはここでこれをまったく別のレベルに引き上げました、そしてあなたがやったことを見て、そしてあなたが世界中から学生を集めた熱意を見るのは本当に刺激的です、そして私は彼らの多くが時々参加しなければならないことを知っています、彼らは時々参加しますリアルタイムで、それは午前 2 時か 3 時かもしれませんが、彼らは、皆さんの素晴らしい教授陣とのやり取りのライブ部分に確実にそこにいるようにしたいと考えているので、私はただ興奮しています。あなたが何を構築してきたか知っていますか、トーレン大学でこれからも構築し続けます、ああ、ありがとうステファニー、付け加えておきますが、彼らは午前 3 時に起きている必要はありません私たちはすべてを2回実行しますが、自分たちがやっているテーマで両方のライブウェビナーに参加する生徒も何人かいますので、彼らは途中で立ち上がって十分な量を取得します、はい、はい、私たちには、あなたが非常によく教えることを知っている何人かの人々がいますワイルダーのスコット ジョン・ハーヴェイ エリック・ディーン ええと、私のことは言うまでもありませんが、この人たちは一緒に勉強するのに良い人たちだと思いますか、まあ、彼らは勉強するのに素晴らしい人たちです、あなたが何を言いたいのかは分かります、とにかく聞いてください、彼らの中には私の元同僚もいますスコット・F・ワイルダーは元同僚 ER ディーンは私たちの生徒でした ジョン・ハーベイはとても素晴らしい人なので、私が教えているコースのゲスト講義に彼を招待しています。私が選んだのはこのような人たちだということを生徒たちに知ってもらうことが重要だと思います。時には私は 1 回限りの講義しか受けられないこともありますが、そのうちの何人かでコース全体を受講できるのは本当に注目に値します。プログラムに参加できた人はとても幸運でした。彼らが参加できて本当に良かったです。
えー、私たちには 2 つのテーマがあると思います。修士号を取得するのはそのうちの 1 つで、もう 1 つは環境の持続可能性です。これらはどのようにうまく調和しますか?本当に経済をうまくやるために、一方を他方なしでやるということを想像するのは本当に難しいのですが、MMTが長い間強調してきたいくつかの洞察を認識することだと思います。実際の資源制約やインフレ制限などは知っていますが、実際に生態学的な観点から構築することです。なぜそうすることが重要なのかを人々に理解してもらうため、なぜ惑星の境界などに注意を払い、先に進む必要があると受動的に言及するだけではなく、実際にその種の深く掘り下げて、それを適切に統合する必要があるのですか?マクロ経済の枠組みは、世界の他のどこにも存在しないと思うサービスを生み出しています、なぜあなたは今アデライトにいるのですか、私たちはこの映画を届けるためにここにいます、このドキュメンタリー、ああ、これはある意味MMTの物語ですいろんな意味で、これはお金を見つけると呼ばれるもので、今後10日間ほど全国の主要都市で上映されます。私が到着する前から上映は始まっていたと思います。
これは、 
mmt が有名になったきっかけ このフレームワークはどこから来たのか どのようにして Catch Fire のようなものになったのか それが私たちに何を提供してくれるのか いくつかの大きなことについて考える新しい方法を私たちに与えてくれる 特に政府はお金を使う 政府財政の仕組み お金はどこから来るのか 仕組みはどうなっているのか ああ、なぜ私たちは税金を払うのか、赤字や借金などのことを心配すべきなのか この映画は、これらすべての疑問に真の方法で答え、答えています。私たちが信じるように教えられてきたほぼすべてのことに反しているので、観客がこれを座って見守るのはエキサイティングだったと思います彼らはびっくりしましたが、私は彼らが得たものは、「もちろん正しい」という感覚に近いと思います。一度説明すると、とても直感的に思えるので、私がここにいる理由です。これが議論を前進させることを知ってほしいと思っています私たちには、国家として実際に何をする余裕があるか、あなたも知っているでしょう。会話を進めることで、私たちが何ができるかについてより野心的に考え、間違った議論をやめ、議論をやめるためのスペースが開かれます。間違ったことについては考えず、本当に重要なことに集中しましょう。だから私たちは政府支出に制限がないと言っているわけではありません、制限がないと言っているわけではありません、制限は存在し、それは現実であると言っているのです。それらに注意を払わなければならない 私たちは実際の限界を尊重しなければならない 私たちの経済における生産能力の制約 インフレがあり、生態学的境界や惑星境界について心配する必要があるが、予算から飛び出す数字について心配するように私たちが教えられてきたこと毎年の終わりに国の借金の規模をボックスでチェックするのですが、それらは本当に重要なことから目を逸らしているようなもので、それがこの映画が伝えようとしていることなのです、映画の中に少なくとも一人の有名な経済学者がいて、あなたはこう言っています。ええと、赤字支出が問題になる可能性があるのは、実質資源の制約によるインフレ制約のためです。
財政の持続可能性と呼ばれるものに関係する問題と、国家債務のGDP比が上昇し続けるため、赤字支出が問題になると私たちは言います。時間とその2つのことがほぼ同じところに行き着くので、今は問題はそれほど重要ではありません、私たちはそれらの人々に同意できません、あなたが言及している人はなぜ長い間赤字と借金を心配してきたのですか実際、オバマ政権の一部で、彼は大統領の経済顧問であり、当時、財政赤字削減を推進していたのは、インフレを心配していたからではなく、財政赤字そのものを懸念していたので、財政赤字は解消されなかったのです。実際、私たちがたどり着いたのは、民主党大統領とその政権が財政赤字を心配したからではなく、より少ない財政赤字を達成しようとするために緊縮財政を推進していた長期にわたる政権だった。インフレだったので、私は、あの頃の経済政策は実に貧弱で、それがさまざまな意味で社会に損害を与えたと主張したい、世界金融危機からの回復はもっと遅かった、大不況を修復するためにもっとできることはたくさんあったはずだ、と。被害はあったけど、その代わりに我々は緊縮財政に舵を切り、基本的には失われた10年に等しいものを経験したし、オーストラリアでも同じようなことがあったから、君も全く同じ話を言えるだろう、ええと、君がそれを知っているのは秘密じゃない別の本を執筆する契約を結んだのですが、その本について何か教えていただけますか、あるいはいつ頃執筆される予定ですかうまくいくと思いますが、タイトルや正確に何なのか教えてもらうつもりはありません。
赤字神話がまたひとつ追加されるのか、それとも何か違うものになるのでしょうか。まあ、何か違うものでなければなりませんが、ある意味、これは次の続きです。その話と私は一種の神話の覆いのようなものです。私たちが間違っていることはまだたくさんあると思いますし、残念なことに、政策対応をきっかけに学んだ教訓もいくつかあると思いますが、対処する必要がありますそして、本当のトラブルに巻き込まれる前に、次の本を書くのにおそらく1年半かかるだろうということを正しました。次の本を出版する契約にサインしたところなので、やるべきことがたくさんあります2025年後半になれば、人々は2026年初頭にそれを期待できるかもしれない おそらく私たちが本当に求めているのは、マクロ経済学と経済政策の問題全般の枠組みにおけるパラダイムシフトに他ならないが、それを実現するのは簡単ではないだろう まあ、多くの抵抗があるだろう多くの根深い利益が ああ、アカデミーワークスの経済学者が自分の領域を非常に保護していることを知っています、そして偉い人たちは自分たち同士で会話することを好み、物事について非常に異なる考え方を持つ人々を参加に招待しないことがよくあります彼らは、周縁部で異なる人々と対話することを好みますが、私たちは本質的に完全に異なるマクロ経済の枠組み、異なるパラダイムを持っているため、ある意味で私たちと会話するのはより困難です。こういった議論のいくつかに参加するためには、ある種の努力をする必要があります。これまでのところ、私たちはかなり成功していると思いますが、時には前進し続けなければなりません、それは二歩前進一歩後退です、よくあなたはそうしてきましたこの本は大成功を収め、赤字神話はニューヨーク・タイムズのベストセラーリストに載った。2020年に最も売れた経済学の本だったに違いない。その本がこれほどの成功を収めたのを見ることができてとてもとても幸せだ。そして、この本が面白いのはご存知の通り、ずっと続いているからだ。経済学者だけでなく、この本を教えたり採用したり、教室で使ったりする人もいて、それはとても気に入っていますが、この本を使っている高校の先生からもメールが届きます。歴史の教授、社会学の教授、政治学の教授、教える社会人からもメールが届きます。ソーシャルワークの仕事をしていると、ズームで生徒たちに会いに行きます。生徒たちがこの本を使っている場合、その生徒たちに会いに行きます。でも、その報酬は、非常にやりがいのあることだけではなく、その本がどれほど親しみやすくなったのかということです。経済学の背景がない人、財政赤字の神話というタイトルの本を読んでいる人、財政赤字について読みたいと思っている人、でもどういうわけか人々は本当に理解したいと思っている人、人々が常に口論していることが何なのかを理解したいと思っている人テレビやラジオ番組などで、借金について人々が大騒ぎしている限り、あなたは知っているでしょう。赤字やその類のものについて、人々は物事をよく理解するのに役立つそのような本を探しているでしょう 私たちがほとんど無視されていることは知っています 
えーっと、少なくとも私はあなたが最後に来るまでオーストラリアにいました 2020年1月、そしてその後赤字神話が出てきて、その後私たちは商業銀行や投資銀行から招待を受け、トーレンスは親切にもこのプログラムを実行することに同意してくれました。その本とあなたの仕事は一般的に私たちがこれまでやってきたことに最大のインスピレーションを与えてくれました。私たちはとても感謝しています。あなたが torren の非常勤教授または名誉教授であることは素晴らしいことです。ここ数年、私たちの学生たちと話をすることができて本当に良かったです。そして、あなたが将来もそうし続けてくれることを願っています。確かに、あなたの生徒たちは、私がこれまでやり取りした中で最も献身的な生徒の一人です、彼らはここにいます、そして彼らはなぜここにいるのかを知っています、彼らはなぜこれらのコースにサインアップするのかを知っています、そしてあなたはそうする贅沢を持っています実際に毎日そこに通いたいと思っている学生たちに、ログインすることを教えてください。そして、あなたの成功を心から願っています。そして、このプログラムは今後もさらに多くの学生を魅了し続けることを知っています。あなたのことをとても誇りに思っています。 「ここでやっているのね、どうもありがとう、ステファニー、どういたしまして、ありがとう。」  
文字起こし



0:00こんにちは私はスティーブン・ヘイルです私は学者です
0:02大学院証明書のディレクター
です0:04卒業証書と修士号
0:07持続可能性の経済学
0:09モダン・マネー・ラボとトーレン大学
0:11オーストラリアと私今日は、
0:14
ストーニー大学の経済学と公共政策の教授であるステファニー・ケルトンが参加しました
0:19ロングアイランドのブルック大学の著者
0:222020年のニューヨーク・タイムズベストセラーの著者
0:25赤字神話の元チーフエコノミスト
0:28 
0:30ワシントンDCの上院予算委員会、その他にもたくさん
0:34ようこそステファニー、あなたの本をありがとう0:36そしてあなたのブログはここ数年で
大きな影響力を持っています 0:38ここ数年で大きな影響力を持っています0:40学生たちも含めて0:42私たちはどうやってここに来たのですかそれぞれのことを知っている0:45もうひとつのことをよく知っていると思う0:47もうひとつのこと えー、私がここにいたとき0:512020年の1月にあなたの招待で0:53本当に、つまり私はハードコアだったということ0:56客員教授、そして私はそうすることができたと思う0:58 アデレードでほぼ 2 週間過ごしました、そして私は1:01 この本を仕上げていました、そして私は 1:03 あなたと私は少しの時間を費やして1:04 章の 1 つに取り組んでいたと思います1:07 私は編集に少し苦労していました1:09それから出版社に戻って1:11実際に最終原稿を手に入れることができるように 1:12そこで私たちはお互いを一番よく知ることができた場所だと思います1:16そしてその時ここでカンファレンスを開催しました1 :18 1:22 会議には 400 人以上の人が参加し、間接的には 1:24 会議が私たちに1:26 トーレン大学との話し合いをもたらし、皆さんのサポートで 2 1:30 年間かけて実行してきたこの 1:28 プログラムを考案することにつながったと思います。 1:33あなたを非常勤または名誉教授として迎えて1:35大学の教授に就任していただき、とてもうれしく思います 1:39この数年間、学生たちといくつかのイベントに参加していただきました1:41ここ数年、私たちのプログラムはよかったと思います1:44それは世界で唯一のものです1:48オンラインプログラムに関する限り間違いなく1:49現代貨幣理論がどこに基づいているか1:52プログラム内のすべての主題に少なくとも影響を与えています 1:59それは重要だと思います2:01あなたがやったことに同意します、スティーブン、正直に2:04これは私が想像していた以上のものです 2:07私は何年もの間、大学で教えていました 2:10そこにはMMTの経済学者がたくさんいました2:12しかし、プログラム全体は2: 15にはMMTとこれがあまり注入されていませんでした


2:19 これは、あなたがこれをまったく
別のレベルに引き上げたという意味です 2:22 ここでは別のレベルに達しました、そしてそれは本当に
2:25 あなたがやったことを見て感動し、
2:27 あなたが生徒たちを集めた熱意を見ると
2:30 世界中から来ました、そして私
2:32 彼らの多くは時々参加しなければならないことを知っています
2:34 彼らはリアルタイムで参加します、そしてそれは
午前 2 時か 3 時かもしれません、そして
2:39 彼らはそこにいるかどうかを確認したいのです
2:41ええと、ライブ部分
2:43 あなたが持っている素晴らしい能力の一部とのやり取り2:45 あなたが何を構築したかを知っているのを見て、
私はただ興奮しています 2:50 トーレンで構築し続けています2:52 大学、ありがとう2:54ステファニー、彼らはそうではないことを付け加えておきます2:56午前3時に起きなければなりません、私たちはすべてを2回実行します 2:59すべてを2回実行します 3:00でも、科目3の両方のライブウェビナーに来る学生が何人かいます3:03 :05彼らはやっているから彼らはやっている3:07真ん中で十分だ絶対に十分だ3:10そうそう、私たちにはああ、あなたには何人かの人がいます3:13スコットによく教えていることをよく知っています3:15ワイルダー・ジョン・ハーベイ エリック・ディーン ええと3:18 私のことは言わないでください、この人たちが良いと思いますか3:20 一緒に勉強する人たち、彼らは素晴らしいです3:22 勉強する人たち、私はあなたが何をしようとしているのか知っています3:24 とにかくあなたに尋ねてください、彼らの中には私の元の人もいます 3:26同僚のスコット・F・ワイルダーは3:28 元同僚の ER ディーンは学生でした3:30 私たちのジョン・ハーベイはとても素晴らしい人です3:32私が教えているコースのゲスト講義に彼を招待します 3:37 3:40教室で優れていると思う人は、それをもたらしてくれる3:42私が大切だと思うこと3:43生徒たちに聞いてもらいたいのは、これらの人たちです3:46私が選んだのはこういう人たちで、3:48たまには 1 回限りの人たちだけ講義3:49そして、そのうちのいくつかからコース全体を理解することができます 3:51それは本当に注目すべきことです3:53私たちは誰に恵まれたかにとても幸運でした3:55プログラムに参加することができて3:57とても良かったです4:00テーマは 2 つあります4:01 修士号を取得するのはその 1 つです4:04 もう 1 つは環境です4:05 持続可能性です 2 つはどのように組み合わされるのでしょうか4:08 まあ、想像するのは本当に難しいです4:10 1 つをやるのは4:14経済学をうまくやるためには、もう一方がなければ、それは 4:18mmt が強調してきたいくつかの洞察を認識することだと思います 4:20あなたが知っている本当の資源制約とインフレはどれですか


4:26制限などですが、本当に本当に4:29生態学的制約
を構築し、 4:32なぜそれが重要なのかを人々が理解できるようにする 4:35なぜそれを行うことがなぜ単純にできないのですか 4: 384 を支払わなければならないと消極的に言及することはできません: 41惑星の境界のようなものに注意を払い、4:42それに沿って進むが、4:44実際にその種の深い調査を行い、4:47それをマクロ経済の枠組みに適切に統合することは、私が存在するとは思わない4:52オファーを生み出すことになる4 :54 世界のどこにでも、なぜあなたは今アデライトにいるのですか 4:56 そうですね、私たちはここにいます4:59 この映画をこのドキュメンタリーにするためにここにいます 5:03 ああ、これはある意味5:05mmtの物語ですいろいろな意味で呼ばれています5:07マネーを見つけて、次の10日間ほど5:12で全国の主要な5:11都市で上映する予定です、そして私が到着する前から5:15が始まっていたと思います、ご存知のとおり5:17これは映画です5:21MMT の台頭のような物語を語ります5:24このフレームワークはどこからどのようにして来たのですか5:25キャッチ ファイアのようなものでしょうか、それは何を意味しますか5:28あなたが知っていることによって私たちに提供し、5:31新しい方法を提供しますいくつかの大きなことについて考えてください5:34特に、政府の支出能力についての考え方 5:38お金 政府の仕組み5:40財政 お金はどこから来るのか 5:42すべてはうまくいくのですか えー、なぜ私たちは税金を払うのですか5:45そして、私たちは赤字や借金などのことを心配すべきでしょうか5:49 この映画はそれらすべての疑問に対処し、 5:52 私たちが信じるよう教えられてきたほぼすべてのことに真逆の方法で答えていますだから、 5:59 観客が6:02 まで座って6:03 にある意味吹き飛ばされたのはエキサイティングだったと思いますが、6:06 で彼らが得たものは、 6:09の成功の感覚に近いと思います、もちろんそうだと思います6:12それはあなたのために用意されているので、私がここにいる理由 6:15これがあなたが知っていることを願っています6:16これが私たちの議論を前進させるでしょう6:20実際に私たちが何ができるかは知っています6:22 6:26国家として、対話が開かれることを知っています6:28 私たちがもっと考えるためのスペース 6:30 私たちが何ができるかについて野心的に 6:33 そして間違った議論をやめる6:35 間違ったことについて議論するのをやめる6:37本当に重要なことに集中してください。だから私たちは6:39政府支出に制限がないと言っているわけではありません 6:41政府支出に制限がないとは言っていません



6:43限界はないと言っているのですが
6:44限界は存在しており、それは現実であり、
6:46それに注意を払わなければなりません
6:48実際の限界容量を尊重しなければなり
ません 6:50私たちの経済には制約があります
6:50 52インフレは心配しなければならない
6:54彼らの生態系と地球の境界
線 6:55しかし私たちが心配するように教えられてきたのは6:57年末に予算箱から飛び出す
数字7:01毎年の規模7:04 うーん、それらはある種の気晴らしで7:07本当に重要なこと、それが7:09 この映画が伝えようとしていること7:11この映画には少なくとも 1 人の有名な経済学者が登場します 7:13 あなたはこう言っています7:16 赤字支出は問題になる可能性があると言う7:19 インフレ制約があるため7:21 実質資源があるため7:22 制約があるため、赤字支出は問題であると言います 7:25財政と呼ばれるもので行うべき問題があるため 7:27持続可能性と 7:32 国家債務の対 GDP 比率は時間の経過とともに上昇しており、7:35 これら 2 つのことによってほぼ同じ位置に到達するので 7:37 この問題は実際には問題ではない7:38 今は問題ではない7:41その人たちに同意します、なぜあなたが言及している人物は7:44 赤字と債務について心配し7:46 長い間、実際に圧力をかけてきたのは7:49 オバマ政権の一員でした 彼は7:52 オバマ政権の経済顧問でした7:54大統領が当時7:57 赤字削減を主張していたのは、7:59 インフレを心配していたからではなく、 8:01 赤字そのものを心配していたからであり、8:04 したがって、おおよそ 8 にはつながりません。 06実際、私たちを導いたのは同じ場所でした8:08政府が 8:11政権を追求していた長い期間8:13民主党大統領とその8:15政権は緊縮財政を追求していた8:18より少ない財政を達成しようとするため8:21財政赤字は彼らがインフレを心配していたからではない 8:23だから私は主張したい8:26あの時代に私たちは本当にお粗末な経済政策をとった 8:30そしてそれが私たちに損害を与えた8:33さまざまな意味で社会に損害を与えた8:36回復はもっと遅かった 8:36 8:39世界金融危機から8:40大不況で、私たちは受けた損害を修復するために 8:43もっと多くのことができたでしょう8:46その代わりに、ご存知のとおり、私たちは緊縮財政に方向転換し、基本的に8:52 に相当するものを得ました失われた10年、そして私たちは


8:55オーストラリアでも同じようなことだよね
8:56だから、あなたも全く同じことを語れる
8:58ストーリーそう
だね 9:00うーん、
9:03に別の本を書くと契約したのは秘密じゃない
:049について何か教えてもらえますか
:07それについてはまったく、それともいつ
公開されるのか 9:09うまくいくとは期待していない9:11
タイトルを教えてくれるとは期待していない9:17何か違う、まあ、9:19何か違うはずだけど、ある意味9:21あの話の続きで、9:25神話を覆すⅡのようなもの9:29まだたくさんあると思う9 :31 私たちが間違っていることと、9:33 教訓のいくつかは、えー、残念ながら9:35 9:37 政策対応を受けて学んだもので、9:40 対処して正す必要があります9:42 私たちが本題に入る前に本当に困ったので9:45次の本を書くのにはおそらく 9:471 年半かかります。今ちょうど9:50その本の出版契約に署名したところです9:52次の本を出版するため、たくさんの仕事が残っています。 54 2025 年後半には人々が探すことができるかもしれない9:57 2026 年初めにはおそらく 9:59 私たちが求めていることは実際には何もない10:01マクロ経済と経済構造におけるパラダイムシフトには程遠い 10:06 政策問題は全般的に進まない10: 08それは簡単に実現できるはずです、いいえ10:11多くの抵抗があります 多くの10:13根強い利益10:16アカデミーワークスの経済学者がいかに10:19自分の領域や大物が好むようなものを守っているか知っていますか10:22 10:24自分たち同士で会話をするが、誘わないことも多い 10:27まったく異なるやり方の人は10:30会話に参加するために物事を考える10:32彼らは交流することを好む10:34境界線にいる異なる人々と交流する10:36一方私たちは本質的に10:38 まったく異なるマクロ経済の枠組み 10:41 異なるパラダイムを持っているので、 10:43 ある意味で私たちと会話するのはより困難です 10:45 世界の見方が非常に異なるため、 10:51 ある意味で私たちと会話する必要があります10:55これらの議論のいくつかに参加するために肘をついて進んでください、そして私は 10:57これまでのところかなり成功していると思います10:59それはしかし、あなたは続けなければなりません11:01時々それは二歩前進することができます11:021下がってください、あなたは大成功を収めました11:04赤字神話は消えませんでした



11:07ニューヨーク・タイムズのベストセラーリスト
11:09これ
は2020年のベストセラー
だったに違いない 11:10
経済学
の本だ:19 なぜなら、この本は経済学者だけでなく11:22 この本
を教えている人たちや
11:24 この本を採用して教室で使っているからです11:25 それはとても気に入っていますが、 11:27 この本を使っている高校の先生からもメールが
届きます11:30 私歴史の教授からメールを受け取る11:32社会学の教授、政治学の教授 11:34教授、教える社会人11:36社会の仕事、そして私はあなたと一緒に現れます、知っていますか11:38ズームで、そして私は学生たちに会いに行きます、彼らがええと使用している場合本11:42しかし、報酬はそのことだけではなく11:45非常にやりがいがあるということだけではなく、 11:47その本が一般の人たちにとってどれほど親しみやすいものであるかということ11:50経済学の知識のない人たち11:52あなたが知っている、この本を見た人は誰ですか:54タイトルは赤字神話です11:56世界の誰が予算について読みたいのでしょう11:57赤字だけど、どういうわけか人々は本当に理解したいと思っています 12:00理解したいと思っています 12:02人々が常にテレビでえーについて大騒ぎしているのは何ですか12:07ラジオ番組など、あなたは知っています12:10人々があなたのことをうるさく言っている間12:13債務赤字やその類のものすべてを知っています12:16人々が自分の作成に役立つような本を探していることを知っています12:18 12:20物事についてはよくわかります、私たちがほとんど無視されていたのはわかっています12:22ええと、少なくとも私はあなたが最後に来るまでオーストラリアにいました12:272020年1月、そしてその後赤字神話が出てきて 12:29その後私たちは12を得ました:33 商業銀行と12:35 投資銀行とトーレンスからの招待は親切でした12:38 私たちがこのプログラムを実行することに同意するのに十分でした12:41 あの本とあなたの作品は12:43 概して、私たちがこれまでやってきたことの最大のインスピレーションでした12:46 12:49そして私たちは非常に感謝しています、そしてそれは素晴らしいことです12:51あなたが非常勤教授またはトーレンの名誉教授であることは、12:55あなたがここ数年間私たちの学生たちと話せて12:57とても素晴らしいですそして12:59そしてあなたがそれを続けてくれることを願っています13:00将来もそうしてくれると思います13:03あなたの生徒たちは、ええと、私が交流した中で最も献身的な人の一人です13:06彼らはここにいます13:08そして、彼らはなぜ自分たちがいるのか知っていますここで彼らは知っています13:10なぜ彼らがこれらのコースに登録しているのか




13:12それで、あなたには余裕があり
13:14実際に
そこに行きたいと思っている生徒たちに、 13:16毎日記録を残して教えてください 13:18
そして、うーん、私はあなたの成功を願ってもいません
13:21成功して、私はそれを知っていますプログラムは
13:23これからもさらに多く
の学生を引きつけていきます 13:25そしてより多くの学生をとても誇りに思います
13:29あなたがここでやっていることを、ありがとう
13:31ステファニー、どういたしまして、ありがとう
13:38あなた

0 件のコメント:

コメントを投稿

The Machine Age and the Human Condition: Possible Futures | Lecture by P... 2024

The Machine Age and the Human Condition: Possible Futures | Lecture by Prof. Robert Skidelsky youtube.com https://www.youtube.com/live/MUTOY...