2024年3月23日土曜日

Wrapping Up the Australian Tour - by Stephanie Kelton 2024/03/23

Wrapping Up the Australian Tour - by Stephanie Kelton

オーストラリアでの映画ツアーから戻ってきました。私はほとんどの上映会に出席しましたが、訪問による波及効果はまだ公的および私的な談話で感じられていると言っても安全です。スティーブン・ヘイルガビー・ボンド、そしてモダンマネーラボ/トレンズ大学プログラムの多くの友人や学生のおかげで、私のスケジュールは集まり、インタビュー、メディア出演、そして様々な講演でいっぱいでした。

旅行の最後の週の写真をいくつか紹介します。3月8日は国際女性デーで、私は金融業界の女性グループが主催する昼食会で(メルボルンで)話しました。それは写真の一番端にいる私です。

レンズは読者が支援する出版物です。新しい投稿を受け取り、私の仕事をサポートするには、無料または有料の購読者になることを検討してください。

その夜遅く、私たちはビクトリア朝のトレードホール評議会の連帯ホールで映画を上映しました。観客が映画を見ている間、私は歴史的建造物の素敵なツアーをしました。労働者が1日8時間労働の権利のために戦い、休息のために8時間、レクリエーションのために8時間を残している場所です。スペースの大部分を走るカーペットを含め、888ムーブメントの証拠を至る所で見ることができます

これは、トレードホールで映画を見ている観客のショットです。

そして、ここで私は上映後、著者で法学教授のマレンとシャリーン・モリスと一緒にいます

翌日(3月9日)、私は新しいドキュメンタリーに取り組んでいるルーク・テイラーと座った。このショットでは彼(または彼のカメラクルー)を見ることができません。ある時点で、ルークはオーストラリアの気候緊急事態に焦点を当てた映画をリリースします。参加できて光栄でした。

ドキュメンタリーの撮影を終えた直後、私は椅子を回し、ABCラジオナショナルの複数の賞を受賞したジャーナリスト、ナターシャ・ミッチェルがステージに加わりました。会話は、3月27日水曜日と3月31日日曜日の午後8時にビッグアイデアのABCラジオナショナルで全国的に放送されます。また、異なる時間にラジオオーストラリアでアジア太平洋全域で放送されます。また、Big Ideasポッドキャストやウェブサイトのリンクでいつでも聴くことができます

翌日、私はエリザベスシネマで映画の上映のためにブリスベンに旅行しました。これは私の出版社が赤字神話のコピーを手元に持っているように手配した唯一の上映だったと思います。彼らはすぐに売り切れ、私はすべてに署名しました。

3月11日、マレン、ガビー、スーザン・ボーデンはバンガロー映画祭のために映画をゴールドコーストに連れて行き、スティーブンと私はABCのテレビ番組Q&Aに出演するためにシドニーに戻りました

翌朝、私はキャンベラに旅行し、そこで議会で会議を開き、オーストラリア研究所のチーフエコノミストであるグレッグ・ジェリコ素晴らしい会話をしました。私たちは映画、MMTなどについて話しました。

その夜、デンディシネマズでファインディング・ザ・マネーを上映し、ピーター・マーティンスティーブン・ロブソン観客のQ&Aのステージに加わることができて嬉しかったです

そして、車でシドニーに戻り、私は「もう着きましたか?」と尋ねました。3時間の大部分のために。

その夜、私たちはトレンス大学で映画を上映し、そこでマレンと私はオーストラリア研究所のジム・スタンフォードがステージに加わりました

この時点で、私は日々を混乱させているかもしれませんが、シドニーのこの象徴的な会場で開催された別のインサイドネットワークファイナンス昼食会で話しました。

昼食会の前に、私は大学院の旧友、ジョージ・アーガラスとポール・ラムゼイ財団の彼のチームに会いました。雇用保証、ベーシックインカム、ベビーボンド、その他の革新的な貧困撲滅プログラムについて話しました。

私もこの小さなラウンドテーブルで本当に素敵な会話をしましたが、私は一生自分がどこにいたのか、何を記録したのか思い出せません。

旅行の最後の夜、ジョーン・ハーコートはサーキュラーキーの近くで夕食のために私たちに会いました。ジョーンの亡き夫、ジェフ・ハーコートは、オーストラリアの経済学者であり、知的な巨人であり、私が今まで知っている中で最も素敵な人々の一人でした。私は2020年にアデレード大学のハーコート客員教授であることを光栄に思い、彼が亡くなる前にジェフに再び会う機会を与えてくれました。

ハーバーブリッジとオペラハウスを見下ろす、スティーブン、ガビー、スーザン・ボーデン、ジョーン・ハーコートとのディナーは、素晴らしいツアーを締めくくるのに最適な方法でした。

次の停留所

オーストラリアの後、映画の監督、マレン・ポイトラスは、ギリシャ、スコットランド、イギリスにお金を見つけることを連れて行った。今晩(3月23日)にケズウィックで上映されます。チケットはこちら。米国に戻る前に、映画はベルリン(3月26日)、チューリッヒ(3月27日)、スペイン(4月3日)に向かいます。ベルリン上映のチケットが必要ですが、チューリッヒとスペインは無料です。

マレンと私は今、米国ツアーの日程を調整しています。5月から東海岸と西海岸の劇場で映画を探すことができます。日付と詳細についてはここで注目してください。できるだけ多くの上映会に出席するので、挨拶に来てください。


https://stephaniekelton.substack.com/p/wrapping-up-the-australian-tour?r=nmaf&utm_medium=ios&triedRedirect=true

Wrapping Up the Australian Tour

I'm back from the film tour in Australia. I attended most of the screenings, and it's safe to say that the ripple effects from the visit are still being felt in the public and private discourse. Thanks to Steven Hail, Gabie Bond, and many of their friends and students in the Modern Money Lab/Torrens University program, my schedule was packed with gatherings, interviews, media appearances, and various speaking engagements.

Here are some photos from the last week of the trip. March 8 was International Women's Day, and I spoke (in Melbourne) at a luncheon organized by a group of women in finance. That's me at the far end of the pic.

Later that evening, we screened the film in Solidarity Hall at the Victorian Trades Hall Council. I got a nice tour of the historic building while the audience watched the movie. It's where workers fought for the right to an eight-hour workday, leaving eight hours for rest and eight hours for recreation. You can see evidence of the 888 Movement everywhere, including the carpeting that runs throughout much of the space.

Here's a shot of the audience watching the film in Trades Hall.

And here I am with Maren and Shireen Morris, author and law professor, following the screening.

The next day (March 9), I sat down with Luke Taylor, who is working on a new documentary. You can't see him (or his camera crew) in this shot. At some point, Luke will release the film, which will focus on the climate emergency in Australia. I was honored to take part.

Immediately after we wrapped up filming for the documentary, I spun my chair around and was joined on stage by ABC Radio National's multi-award-winning journalist Natasha Mitchell. The conversation will air nationally on ABC Radio National on Big Ideas on Wednesday 27 March and Sunday 31 March at 8pm. It will also air across the Asia-Pacific on Radio Australia at different times. And you can listen anytime on the Big Ideas podcast and on the website at the link.

The next day, I traveled to Brisbane for a screening of the film at The Elizabeth Cinema. I think this was the only screening where my publisher arranged to have copies of The Deficit Myth on hand. They sold out immediately, and I signed every one.

On March 11, Maren, Gabie, and Susan Borden took the film to the Gold Coast for the Bangalow Film Festival, while Steven and I made our way back to Sydney for my appearance on the ABC television show Q&A.

The next morning, I travelled to Canberra, where I had a meeting in Parliament and and a great conversation with Greg Jericho, chief economist at the Australia Institute. We talked about the film, MMT, etc.

That evening, we screened Finding the Money at Dendy Cinemas, and I was delighted to be have Peter Martin and Steven Robson join me on stage for the audience Q&A.

And then it was back to Sydney—by car—with me asking "Are we there yet?" for the better part of three hours.

That evening, we showed the film at Torrens University, where Maren and I were joined on stage by Jim Stanford of the Australia Institute.

At this point, I might be getting my days mixed up, but I spoke at another Inside Network finance luncheon, which was held in this iconic venue in Sydney.

Before the luncheon, I met with an old friend from graduate school, George Argyrous, and his team at the Paul Ramsay Foundation. We talked job guarantee, basic income, baby bonds, and other innovative anti-poverty programs.

I also had a really nice conversation at this little round table, but I cannot for the life of me remember where I was or what we recorded.

On the last night of the trip, Joan Harcourt met us for dinner near Circular Quay. Joan's late husband, Geoff Harcourt, was an Australian economist, an intellectual giant, and one of the nicest people I have ever known. I was honored to be the Harcourt Visiting Professor at the University of Adelaide in 2020, which gave me the opportunity to see Geoff again before his passing.

Dinner—overlooking the Harbor Bridge and the Opera House—with Steven, Gabie, Susan Borden, and Joan Harcourt was the perfect way to end to an amazing tour.

Next Stops

After Australia, the film's director, Maren Poitras, took Finding the Money to Greece, Scotland, and the UK. It's showing in Keswick this evening (March 23). Tickets here. Before returning to the U.S. the film heads to Berlin (March 26), Zurich (March 27), and Spain (April 3). You'll need a ticket for the Berlin screening, but Zurich and Spain are free.

Maren and I are coordinating U.S. tour dates now. You can look for the movie in theaters across the east and west coast starting in May. Keep an eye out here for dates and details. I'll attend as many screenings as possible, so come and say hi!

0 件のコメント:

コメントを投稿

Dirk EhntsさんによるXでのポスト Desan

    Dirk Ehnts ⁦‪@DEhnts‬⁩ For those in the UK interested in their country's monetary history, this is a great book to start with: globa...